Ezek a dánok! - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://ezekadanok.blog.hu/2017/10/19/10_ok_ami_miatt_danul_tanulnak_az_emberek/full_commentlist/1#c36263186
Válasz erre: 10 ok, ami miatt dánul tanulnak az emberek
2018-12-06T23:47:39+01:00
2018-12-06T23:47:39+01:00
okoska törp
http://blog.hu/user/736944
"Érdekes módon még sosem tanítottam olyan fiút, akinek a barátnője lett volna dán. Ki tudja, miért."<br />
Mert még nem tanítottál :D
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35673739
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-15T10:30:47+02:00
2018-08-15T10:30:47+02:00
Navarone
http://blog.hu/user/38926
Bizony, a hátsó keréknél van egy mini lakat, ami lezárja a kereket, és nem lehet vele elkerekezni. Természetesen elemelni továbbra is lehet. Lopják is a bicikliket. De általánosságban elég rossz állapotban vannak a biciklik Koppenhágában. Csupa rozsda, nem tartják karban. <br />
És rengeteg az elhagyott kerékpár is. Leeresztett kerékkel, már a gyom is kinőtt köré.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35634719
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-07T19:26:12+02:00
2018-08-07T19:26:12+02:00
DirtyHarry
http://blog.hu/user/506660
<a href="https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol?full_commentlist=1#c35632853" class="reply_nick_406522" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35632853 );">@Plumper_</a>: Ezért vesznek biztosítást, a biztosító meg elvár egy bizonyos típusú lakatot....
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35634187
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-07T17:21:47+02:00
2018-08-07T17:21:47+02:00
M. Péter
http://blog.hu/user/112665
<a href="https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol?full_commentlist=1#c35632853" class="reply_nick_406522" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35632853 );">@Plumper_</a>: Sokszor elég annyi, hogy a tolvaj inkább más biciklit vigyen el.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35632853
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-07T13:36:05+02:00
2018-08-07T13:36:05+02:00
Plumper_
http://blog.hu/user/406522
A lakat nem véd meg a lopástól. A jobb láncokat is kettévágja egy komoly vágószerszám. Csak a nagyon jó láncok védenek, esetleg riasztó, GPS nyomkövető.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35632093
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-07T11:27:31+02:00
2018-08-07T11:27:31+02:00
aakos12
http://blog.hu/user/711840
Több évet éltem Dánia közepén, ott mindenki lakatolta a biciklit. Ami nem volt lezárva, az nem is mûködött.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35630265
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T23:45:22+02:00
2018-08-06T23:45:22+02:00
nevermind
http://blog.hu/user/90704
5 hónapot éltem Koppenhágában, és igen, mindig lezártam a biciklimet, amit gyanúsan olcsón vettem, gondolom nem véletlenül. Amúgy ott elég egy nagymama bicikli, a Calsberg a legmagasabb 30 méter emelkedéssel.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35630195
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T23:16:42+02:00
2018-08-06T23:16:42+02:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
Anno a szakácskodó ismerősöm nagyon örült az ilyen biztonság érzésnek, és levette a helyi önkormányzatok nyakáról a problémát. Sűrűn hordta őket haza, amit én ismerőseként és magyarként sokkal jobban szégyeltem, mint ő!
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35630073
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T22:31:51+02:00
2018-08-06T22:31:51+02:00
Bobby Newmark
http://blog.hu/user/17430
<a href="https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol?full_commentlist=1#c35629689" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35629689 );">@Ezekadánok!</a>: Akkor viszont nem működik a rendszerük. Mert akkor a más színű szalagosokat már el kellett volna, hogy vigyék, mikor színt váltottak, nem?<br />
<br />
Vagy simán random színe van a szalagnak.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35629689
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T21:09:28+02:00
2018-08-06T21:09:28+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol?full_commentlist=1#c35626155" class="reply_nick_836149" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35626155 );">@Dudás Barbara</a>: Úgy tippelem, egy adott időszakban van egyfajta szín, ha megnézed, az egyik fenti képen elég sok különböző színű szalag van már.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35628879
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T18:27:54+02:00
2018-08-06T18:27:54+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
Sok a migráncs, muszáj zárni..
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35628789
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T18:08:34+02:00
2018-08-06T18:08:34+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
persze, h lezárják őket. ettől még lopják őket erősen.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35628745
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T18:02:04+02:00
2018-08-06T18:02:04+02:00
röf
http://blog.hu/user/774922
Pfff... vajon lezárja-e a rozsdás bringát a letakart fejű nővagyférfi mit géppityu oder anélkül..... huh ezek nagyon kérdések.. <br />
Blogot neki !!!
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35628575
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T17:17:29+02:00
2018-08-06T17:17:29+02:00
Frady Endre
http://blog.hu/user/26507
Én még nem láttam Dániában lelakatolt biciklit! Igaz, hogy sosem jártam Dániában... ;-)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35628193
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T16:00:04+02:00
2018-08-06T16:00:04+02:00
DirtyHarry
http://blog.hu/user/506660
Persze, hogy lezárják Koppenhágában is a bringákat, gondolod 10-20ezer koronás bringákat csak úgy lezáratlanul hagynak egy nagy városban? Csak azt a bringát nem zárják le amelyiket nem sajnálják... mert olyan rossz állapotban van..
https://ezekadanok.blog.hu/2018/08/05/dan_mitosz_a_lakat_nelkul_hagyott_biciklirol/full_commentlist/1#c35626155
Válasz erre: Dán mítosz a lakat nélkül hagyott biciklikről
2018-08-06T09:32:06+02:00
2018-08-06T09:32:06+02:00
Dudás Barbara
http://blog.hu/user/836149
Igen, Koppenhágában is létezik a szalagos jelzés a régóta egy helyben parkoló bicikliken. A központi vasútállomás melletti viszonylag nagy parkolóban csomó ilyet láttunk, bár most hirtelen a színére nem emlékszem, lehet hogy nem sárga volt :)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/13/daniaban_nem_feltik_tul_a_gyerekeket/full_commentlist/1#c35312072
Válasz erre: Dániában nem féltik túl a gyerekeket
2018-06-03T22:43:59+02:00
2018-06-03T22:43:59+02:00
MelindaP
http://blog.hu/user/1364054
Hozzátennèm, hogy nekem a laza terhesgondozás ugyan nem tetszett, és voltak kivetnivalóim a szülés lebonyolításával kapcsolatban, viszont az nagyon tetszett, hogy szülés után egy kis tisztogatás, vizsgálás során konkrétan rámbízták a babát és csak kérdezgettek minden rendben-e. A párom végig velem lehetett, után a mindenkit megillető saját szobában is, ingyenesen. 2 éjszakàt aludtunk bent, a szülés éjszakájával együtt. Ahhoz hogy hazamehessünk a babának kakilnia pisilnie kellett, és megnézték jól szopizik-e, nekem tudnom kellett a helyes technikáját a szoptatásnak. Még fontos volt hogy ne legyen làzas, de csak azért mérték, mert belázasodtam szülés alatt. Az ételeket egy étlapról lehetett rendelni, éttermi minőség volt, és a kismamának ingyenes. A folyosón, hűtőkben szintén térítésmentesen voltak tejtermèkek, egy kis konyhában lehetett készíteni kávét, teát, kakaót... persze nekem jobb dolgom is volt, mint ezen előnyöket èlvezni :-D <br />
Mielőtt eljöttünk a kórházból engem meg se vizsgáltak, a babát sem, nekünk kellett lemérni a súlyát és közölni a nővérrel, aztán mehettünk is....
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/13/daniaban_nem_feltik_tul_a_gyerekeket/full_commentlist/1#c35311902
Válasz erre: Dániában nem féltik túl a gyerekeket
2018-06-03T21:55:57+02:00
2018-06-03T21:55:57+02:00
MelindaP
http://blog.hu/user/1364054
Szia! :) <br />
Én most szültem, pontosabban március 26-án. A tapasztalataim hasonlóak, a szülés nekem is borzasztó volt, de végül természetes úton született. Nagy kaland volt....
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35258056
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-23T18:02:04+02:00
2018-05-23T18:02:04+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35254864" class="reply_nick_497104" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35254864 );">@kispotzak</a>: "áát, ezt érteném és el is fogadnám, ha én megfogalmaztam volna a kommentemben bármiféle kategorikus állítást a dánokról :-D :-D :-D de nem tettem."<br />
<br />
dehogynem fogalmaztál meg:<br />
<br />
"Drogoznak meg tömik az antidepresszanst? Tényleg, mindenki? Nahát!"<br />
<br />
ezzel azt állítottad, h nem mindenki. ami egyébként nyilván így is van, ezt hívjuk általánosításnak. mint ahogy nem minden olasz szereti a pizzát, és nem minden magyar asztalon van rántott hús vasárnap ebédre. ezért általánosítunk. egy, a népre jellemző vonást mutatunk be, nem azt mondjuk, h minden egyes dán tömi magába az antidepresszánst, vagy füvezik. de mondjuk elég sokan csinálják ahhoz, h ki lehessen jelenteni, h a "dánok antidepresszánson élnek". érted már? szóval hiába cinikuskodsz, a valóság az, h fogalmad sincs a dán létről, ezért felesleges azon elmélkedni nagy mellénnyel, h te vajon egy kocsmából, vagy a tudományos akadémiáról merítenél-e tapasztalatot a népről, ha egyszer eljutnál ide. fogadd el, h még az is, aki csak kocsmában látott dánt, többet tud róluk, mint te, aki sosem jártál itt.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35254864
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-23T00:02:30+02:00
2018-05-23T00:02:30+02:00
kispotzak
http://blog.hu/user/497104
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182434" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182434 );">@Szaktanár</a>: <br />
"bocs, de nehezen tudom komolyan venni az egész kommentedet, pont a tapasztalatod hiánya miatt" <br />
<br />
- háát, ezt érteném és el is fogadnám, ha én megfogalmaztam volna a kommentemben bármiféle kategorikus állítást a dánokról :-D :-D :-D de nem tettem. <br />
Ja, a kommentem első fele a Vekerdy-idézetre reagált. <br />
A másik felében pedig csak azt jeleztem, hogy azokat a kommenteket, amelyekben olyanok írnak a dánok boldogságáról-boldogtalanságáról, akik - saját kommentjük alapján - leginkább kocsmai tapasztalatokra hivatkoznak, azokat nem igazán érzem mértékadónak. <br />
Nem veszed komolyan, hogy én nem veszem komolyan az ilyen véleményalkotást? Ne vedd :-D . <br />
<br />
Tapasztalatom, az nincs dánokkal, és a közeljövőben valószínűleg nem is lesz. De egy biztos: ha eljutok Dániába, és elmegyek kocsmázni, nem az ottani tapasztalat alapján fogok idejönni kommentelni a dánok boldogság- ill depi- szintjéről :) És nem azért, mert attól tartanék, hogy majd akkor nem veszel komolyan.<br />
<br />
(Ha te ott tanultál, dolgozol, élsz, akkor biztos többet tudsz róluk, mint én. Ebben nincs vita. De én nem erről írtam.)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35221916
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-15T23:50:54+02:00
2018-05-15T23:50:54+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35221696" class="reply_nick_38926" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35221696 );">@Navarone</a>: igen, nagyon ügyesen felismerted, h általánosítok; mint általában mindenki, minden témában. mivel nincs szerencsém egyesével ismerni mind a cirka ötmillió dánt, így hát igen, kizárólag általánosítva tudok beszélni, az átlagot alapul véve. és az átlag bizony létbiztonságban él.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35221734
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-15T22:47:30+02:00
2018-05-15T22:47:30+02:00
Navarone
http://blog.hu/user/38926
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35184028" class="reply_nick_1355806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35184028 );">@Miffy</a>: Kapaszkodj meg. A dán ismerőseim időnként meglegyintik a gyerekeiket.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35221696
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-15T22:40:40+02:00
2018-05-15T22:40:40+02:00
Navarone
http://blog.hu/user/38926
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180426" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180426 );">@Szaktanár</a>: Általánosítás, hogy nagy a létbiztonság. Vannak, akik létbiztonságban élnek és vannak, akik nem.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35221690
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-15T22:39:41+02:00
2018-05-15T22:39:41+02:00
Navarone
http://blog.hu/user/38926
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180414" class="reply_nick_1353468" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180414 );">@czerka</a>: Azért ez túlzás, hogy nincsenek anyagi gondjaik. Vannak, akiknek nincsenek.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35185760
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T21:00:43+02:00
2018-05-08T21:00:43+02:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35185398" class="reply_nick_1355806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35185398 );">@Miffy</a>: Persze, de én azt hangsúlyoztam, hogy a különbség nem mennyiségi, hanem minőségi. Párezer Euróért (illetve helyi valutáért) Skandináviában nem mennek bele piti ügyekbe az emberek/hivatalnokok, de többszázezres nagyságrendtől fölfelé már kiviszik a dugipénzt Svájcba vagy megbeszélik zárt ajtók mögött az "ügymenetet".
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35185398
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T20:02:01+02:00
2018-05-08T20:02:01+02:00
Miffy
http://blog.hu/user/1355806
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35184814" class="reply_nick_824438" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35184814 );">@Alick</a>: A korrupció nyilván mindenhol jelen van, de egyrészt számos esetben következménye, és, ha megnézel statisztikákat, kiderül, hogy a skandináv országokban messze nem olyan mértékű, mint pl. Magyarországon.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184964
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T18:30:51+02:00
2018-05-08T18:30:51+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183806" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183806 );">@0rdas</a>: <br />
"És a szankciókkal mi a baj? Munkahelyen nem az van?"<br />
<br />
Ny-Eu-ban persze van szankció, de nem arra hegyezik ki. Hanem arra, hogy a kollega (ha már felvették) együtt tudjon dolgozni a többivel, ha valamit nem tud/elront, akkor javuljon meg, fejlödjön, stb.<br />
Nyilván ha nagyon nem megy a dolog, akkor jön a kirúgás, de ez inkább a kivétel mint a szabály. És nyilván ez is kultúrafüggö (p.l. a bankokban, p.l. a Saxo, Danske jobban kirúgják az embereket mint egy SW cégnél, ) de az általános megközelítés az ez.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184948
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T18:25:43+02:00
2018-05-08T18:25:43+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183012" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183012 );">@0rdas</a>: <br />
"Az a baj, hogy a liberális gyereknevelés megáll itt."<br />
<br />
Szerintem ez nem liberális, hanem éppen voluntarista gyereknevelés. <br />
Mi a cél? Az hogy a gyerek a kívánt viselkedési mintákat kövesse. Minél kevesebb energia befektetése és macera árán.<br />
Hogy tudom elérni? Ha megfélemlítem, vagy ha az eszére és a belátására bízom, hogy miért jó a norma követése? Melyik a hatásosabb? Melyik marad meg jobban? Akkor is, ha nem vagyok ott a nadrágszíjjal? Melyiknél érti meg a gyerek jobban az ok-okozati összefüggést ( p.l. ha visítozik és irigykedik, akkor senki nem játszik vele, ergo magányos lesz és unatkozni fog, stb). Melyik igényel kevesebb energiát? Satöbbi.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184930
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T18:20:28+02:00
2018-05-08T18:20:28+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182946" class="reply_nick_1355806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182946 );">@Miffy</a>: Hát erre mit mondjak? Kénytelen vagyok 1et érteni ;)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184918
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T18:18:34+02:00
2018-05-08T18:18:34+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183142" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183142 );">@Ezekadánok!</a>: <br />
<br />
Pont úgy nevelünk gyereket, ahogy <a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182792" class="reply_nick_824344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182792 );">@juletræ</a>: -ben leírtam.<br />
Igaz, h. most holland suliba (=kleuterklas, "jongste kleuter";)) jár a kiskölyök, de ott is tök ugyanazok az elvek.<br />
A juf sem büntet, hanem megmagyarázza, hogy miért rossz, amit a kiskölyök csinált, és hogy legközelebb hogy csinálja.<br />
És csodák csodája ( én is meglepödök), a gyerekek megértik, és szót fogadnak.<br />
<br />
Egyszer ütöttük meg a kisfiamat az év alatt ( az is a mi hibánk volt) - és persze, hogy semmit sem érünk el vele, hanem még jobban visított és hisztizett. Amikor viszont hasonló szituban nyugisan megmagyaráztuk neki, hogy merre van elöre, akor sokkal hamarabb célt (= a kívánt viselkedés elérése) értünk.<br />
<br />
Ami feltünö DK-ban és NL-ben, az az, hogy a gyerekek milyen bizalommal és barátsággal vannak a felnöttek iránt. Odamegy a vadidegenhez beszélgetni, segít neki a boltba, megfogja a kezét, stb, stb. Nagyon aranyosak.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184814
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T17:59:50+02:00
2018-05-08T17:59:50+02:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182946" class="reply_nick_1355806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182946 );">@Miffy</a>: "rendesen adóznak, elutasítják a korrupció minden formáját"<br />
<br />
Ez az átlagember hétköznapi ügyeiben igaz (ami nálunk nem), komolyabb horderejű ügyekben viszont nagyban is "játszanak".
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184402
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T16:37:31+02:00
2018-05-08T16:37:31+02:00
Miffy
http://blog.hu/user/1355806
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35184288" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35184288 );">@0rdas</a>: az agresszió hosszú távú negatív hatásairól vannak kutatások is. Nemcsak pszichológiai, hanem neurológiai változásokat is okoz. <br />
<br />
Miert lenne here. Arra neveljük, hogy, amibe belevág abbol hozza ki a tőle teljető legjobbat. De ehhez nem kell megcsapnom. Okos gyerek, megerti úgy is, ha elmondjuk neki, beszélgetünk. Meg valamiért magatól is siman szeret tanulni. Abban meg biztis vagyok, higy bárki, ha erdekli, jöl érzi magat abban, amit csinál, akkor úgy is fogja. De pont a skandinávok nem élősködnek a szülők nyakán évtizedekig. <br />
<br />
Amit meg a kudarc feldolgozasáról írtál, az nem pelda arra, hogy valaki fel tud-e állni vagy nem. Lehet, hogy most lett tekintélyed, de nem biztos, hogy egy leépítésnél te leszel az, akivel együtt akarnak majd dolgozni. Nyilván a mobbingoló kollégával sem, de miben mas a kettő?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184350
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T16:26:29+02:00
2018-05-08T16:26:29+02:00
Miffy
http://blog.hu/user/1355806
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35184130" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35184130 );">@Ezekadánok!</a>: Szerintem is tök jó dolgokat ír. En elég “skandináv” vagyok. Meg kihívásnak élem meg a nehezebb hekyzeteket. Ráadásul egy spec. nevelesi igényű gyerekkel, aki tud érdekes helyzeteket produkálni. De mindig talalunk megoldást. :) <br />
<br />
Sajnos, nehéz azt meggyőzni, aki a rövid távú hatásokat látja. :(
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184288
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T16:18:48+02:00
2018-05-08T16:18:48+02:00
0rdas
http://blog.hu/user/83037
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35184028" class="reply_nick_1355806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35184028 );">@Miffy</a>: "Meglegyintés is agresszió, ami nem old meg semmit, mert azért fog neked megfelekő viselkedést tanusítani, hogy elkerülje a fájdalmat, megalázást."<br />
Ez az elmélet nem igazolt. Egy legyintésben nincs semmi megalázó - ha tudja miért kapja.<br />
"Hosszú távon nem működik, mert vagy behódol és iranyítható vagy dacos és lázadó lesz." Ez sem igazolt teória. A másik véglet sem jó. De ott is ugyanez a kérdés fennáll. Akinek csak magyaráztak, de sosem szaladt be a pofonfába, az jó eséllyel egy öntörvényű, társadalmi normákat el nem ismerő, önző kis p*cs lesz.<br />
<br />
"Én nem a jövő munkaerejét látom a gyermekemben,"<br />
WTF??? Akkor miből fog megélni? Tök nem vág témába, hogy halálra dolgozza magát, vagy hivatást választ. De nem lehet olyan here, aki más nyakán él.<br />
<br />
"A kudarc feldolgozása meg sok mindentől függ. Leginkább attól, hogy mennyire hisz abban, hogy tovább tud lépni, mennyire tudja levonni a következtetést, hogy a torténtekben mi az ő felelősége és mi az, amiről nem tehet. "<br />
Eseti példa: voltam részese munkahelyi enyhébb mobbingnak. Inkább kiközösítés volt, mert azt hitték az új főnök kegyeltje vagyok, pedig... Mivel ész érvek nem hatottak (ennyit a libsi konfliktus kezelésről - beszéld meg, de hosszú folyamat lesz, vezesd rá! Aha, annál jobban rád szállnak), az segített, mikori az egyiket megzsaroltam. Egy hét alatt megoldódott az ügy.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184130
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T15:54:49+02:00
2018-05-08T15:54:49+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
@0rdas + @Miffy<br />
Szerintem a meglegyintés olyasmi, mint az antibiotikum torokgyulladásra. Gyorsan lerendez egy helyzetet, amit meg lehetne oldani lassabban, szelídebben, pihenéssel. Több idő kell hozzá? Több türelem? Tuti. <br />
Egyébként szerintem pont ennėl a témakörnél ėrdemes beleolvasni a könyvbe. Komplett dialógusok vannak benne, mit lehet mondani a gyereknek meglegyintės helyett.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35184028
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T15:44:26+02:00
2018-05-08T15:44:26+02:00
Miffy
http://blog.hu/user/1355806
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183806" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183806 );">@0rdas</a>: Meglegyintés is agresszió, ami nem old meg semmit, mert azért fog neked megfelekő viselkedést tanusítani, hogy elkerülje a fájdalmat, megalázást. Vagy folytatni fogja, mert látja, hogy hatása van. Hosszú távon nem működik, mert vagy behódol és iranyítható vagy dacos és lázadó lesz. Nyilvan vannak fokozatok, de egyik sem túl szerencsés. <br />
<br />
Egy normális munkahelyen vannak szankciók, de azok arra vonatkoznak, hogy vállald fel, hogy hibáztál, javítsd ki és tanulj belőle. Ha pedig igazságtalanul rúgtak ki, akkor jogod van bírósághoz fordulni. <br />
<br />
Én nem a jövő munkaerejét látom a gyermekemben, akit majd halálra lehet dolgoztatni, mert nem mer kiállni az érdekei (és a kollégák érdekei) mellett. Hanem egy kreatív, gondolkodni képes embert, aki a szerint választ hivatast, hogy mi érdekli és miben jó és - nem utolsó sorban - jó társ lesz. <br />
<br />
Ertem, amiket írsz, de tok szomorú, és mindenkinek jobb lenne Magyarországon is, ha ki mernének állni az emberek, hogy megvédjék a jogaikat akár egy főnökkel, akár egy céggel, akár az állammal szemben. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy nyugodtan lógjanak, hanem, hogy normális munkakörülményeik, fizatésük legyen. <br />
<br />
A kudarc feldolgozása meg sok mindentől függ. Leginkább attól, hogy mennyire hisz abban, hogy tovább tud lépni, mennyire tudja levonni a következtetést, hogy a torténtekben mi az ő felelősége és mi az, amiről nem tehet. Roviden mennyire képes tanulni az esetből. Tanulékonyság, rugalmasság, optimizmus.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183832
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T15:20:04+02:00
2018-05-08T15:20:04+02:00
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183456" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183456 );">@0rdas</a>: <br />
Nem, ez az amit magam körül látok a valósagban.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183806
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T15:18:00+02:00
2018-05-08T15:18:00+02:00
0rdas
http://blog.hu/user/83037
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183542" class="reply_nick_1355806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183542 );">@Miffy</a>: a meglegyintésben mi a baj? Ez nem azonos az agyonveréssel. És a szankciókkal mi a baj? Munkahelyen nem az van? Elbaszod a munkát többször is, kibasznak. Sőt sokszor az élet nem igazságos. Ez az neveljünk minél tehetetlenebb gyökereket, akik az első kudarcot már nem tudják feldolgozni! :)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183766
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T15:11:27+02:00
2018-05-08T15:11:27+02:00
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183192" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183192 );">@Ezekadánok!</a>: ott a pont, egészen más külsősként odaköltözni, mint beházasodni.<br />
<br />
Szerintem egyébként a könyv jó, nem veszi magát túl komolyan, szvsz nem is úgy kell olvasni, csak pár hasznos tippet ad, amiből ki kell választani azokat, ami kinek-kinek a vérmérséklete és a lehetőségei szerint használható, és akkor teljesen jól működik.<br />
(Pl. aki az én tágabb családommal lenne összezárva egy egész hétvégés hyggére az sztem tíz perc múlva kegyelemért könyörögne (én sem vagyok kivétel) úgyhogy én pl. ezt a részét hanyagolom :) )<br />
<br />
De ők is írják, nem használati utasításnak szánják, csak kiinduló pontnak. <br />
Ha egy szülő csak addig eljut, hogy elgondolkodjon azokon a dolgokon, amit ez a könyv felvet, az szvsz már önmagában nagyon hasznos.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183542
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T14:39:28+02:00
2018-05-08T14:39:28+02:00
Miffy
http://blog.hu/user/1355806
Itt Norvégiában is azt látim, hogy nagyin erősek a családi és gyerekkori kötődések. Szerintem ezt felesleges a szemükre vetni. Persze, nehéz ügy, ha az ember szeretne valahogy kapcsolódni az ottani emberekhez meg nyilván mindenki máshogy eli ezt meg. <br />
<br />
A gyerekveréssel kapcsolatban: én képtelen lennék egy nálam gyengébbet megütni es aki ezt megteszi, arról elég lesújtó a véleményem. Azt gondolom, higy a gyerekekkel szembeni minden agresszivitás a szülő gyengeségét, frusztrációját bizonyítja, nem a következetességet vagy bármi hasonló dolgot. Egyébként a gyerekek testi fenyítése (a “legyintés” is az) Magyarországon is bűncselekmény. <br />
<br />
Cuki gyerekek vannak, ahogy mindenhol. És hangosak, ahogy mi is azok voltunk. Hajjajj...<br />
Ami nekem itt felűnt, hogy itt nagyon önállóak a gyerekek. A mi sulinkban elsőtől kezdve egyedül járnak. Suli után jönnek-mennek egymáshoz. Nem is maradnak a mamahotelban 40 éves korukig.<br />
A suliban is igyekeznek minél önállóbbá nevelni őket, felelősséget vállalni, együttműködni, segíteni egymást, elfogadni a különbözőséget, sőt örülni annak, hogy mindenki más. Foglalkoznak indulatkezeléssel, önismerettel. Nagyon sokat vannak kint a szabadban tök mindegy, hogy milyen az idő (éppen most kaptam küldtek képeket a mai kis túrájukról). És mindent megtesznek, hogy a gyerekekben megmaradjon a tudásvágy. Egy csomó élményszintű és gyakrolati értékű foglalkozásuk van, fontos, hogy szeressenek olvasni...<br />
Nem igaz, hogy ne szólnának rá, ha valamelyik gyerek csintalankodik, de az tény, hogy nincs folyamatos fegyelmezés: eztnecsináld, aztcsináld, hogymered, mindjártkapszegyet... Higy a durvábbakat ne is mondjam. <br />
(Egyébként meg mindig kíváncsi vagyok, hogy akik “liberalisneveléseznek”, azok mit értenek alatta. Mert az en olvasatomban az, hogy “liberális nevelés” azt jelenti, hogy elfogadom az életkori és szemelyisegbéli sajátosságokat, arra törekszem, hogy egy egézséges értekrendszerű és önbizalmú, önmagából a legtöbbet kihozó, nyitott, segítőkész, felelőséget vállaló ember legyen. Az, hogyha valaki nem foglalkozik a gyerekével az nemtörődöm szülő, semmi köze a liberális elvekhez.)<br />
<br />
Ami a legfurcsább volt, pedig alapvetően nem kellene annak lenni az az, hogy tökéletesen megbízom az iskolában, pedagógusokban. Magyarországon nehéz volt levetkőznöm a pesszimizmusomat, egy ún. elit általános iskolba jártam a nyolcvanas evek elején, változó minőségű tanárokkal. De a pozitív élmények hatására itt sikerült elég gyorsan megszabadulnim a rossz élményektől. Ugyanis itt megtapasztaltam, higy milyen ez, amikor a gyerekem a legfontosabb. Nem az iskola, nem a szegény padagógus, nem az állam és nem a szomszéd néni véleménye. Hanem a gyerekek. Ez pedig olyan egyszerű.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183456
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T14:26:08+02:00
2018-05-08T14:26:08+02:00
0rdas
http://blog.hu/user/83037
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183174" class="reply_nick_1347612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183174 );">@diszkriminans</a>: Nem hinném. Ez a bullshit libsi közhely, amit nyomatsz
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183396
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T14:13:00+02:00
2018-05-08T14:13:00+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183306" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183306 );">@Szaktanár</a>: igen, erről van szó szerintem.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183306
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T14:00:12+02:00
2018-05-08T14:00:12+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183212" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183212 );">@Ezekadánok!</a>: vagy inkább olyan mintákat, amelyeket ők működőnek vélnek. valszeg túlidealizálják egy kissé, mivel nem ismerik belülről.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183212
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T13:49:03+02:00
2018-05-08T13:49:03+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180418" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180418 );">@Szaktanár</a>: Szerintem a Dánia-hájp a nyugati dezillúzióról szól. A jelenlegi helyzet helyett keresnek működő mintákat.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183192
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T13:44:17+02:00
2018-05-08T13:44:17+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182216" class="reply_nick_497104" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182216 );">@kispotzak</a>: Köszönöm a hozzászólásodat. <br />
Amire reagálni szeretnék: hacsak nem házasodsz be egy dán (skandináv) családba, akkor nagyon nehéz odakint barátokat keresni. Ennek sok oka van, de az egyik az, hogy a dánok tapasztalatom szerint a család egységében gondolkodnak. Külföldiként, idegenként nehéz közel kerülni, különösen felnőttként. De mindig el szoktam mesélni, hogy amikor magyarországi multinál dolgoztam, akkor nagyon sok külföldi kollégám volt, akikkel nagyon szívesen ebédeltem, meg buliztam, de a hétvégéimet nem szívesen töltöttem velük, mert azt az időt a családomra szántam. Szerintem ettől nem vagyok idegengyűlölő és kirekesztő. A dán családokba házasodott ismerőseim teljesen más viselkedésről számolnak vele: befogadják őket hamar.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183174
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T13:41:49+02:00
2018-05-08T13:41:49+02:00
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183012" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183012 );">@0rdas</a>: <br />
Valószínűleg túl alacsony az érzelmi intelligenciád ahhoz, hogy valaha felfogd, hogy milyen károkat tettél.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183162
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T13:40:10+02:00
2018-05-08T13:40:10+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35183142" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35183142 );">@Ezekadánok!</a>: "És hogyan nevelnek gyereket a szomszédaitok?"<br />
túl hangosan. vagyis sehogy.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183142
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T13:37:33+02:00
2018-05-08T13:37:33+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
Kedves Kommentelők!<br />
Egyfelől nagyon örülök neki, hogy ilyen sokan és sokat kommenteltek. <br />
De kérlek, vegyétek figyelembe, hogy ez a bejegyzés egy könyvajánlóról szól. Egy leginkább amerikai szemszögű, derús, olvasmányos könyvről, ami felült a hygge-hájpra. <br />
Innen szerintem túlzás eljutni a különböző nemzetkarakterisztikákhoz, személyeskedéshez, migránsozáshoz. A személyes vélemények beleférnek, a személyes tapasztalatok jók, de a túláltalánosítás nem vezet jóra. <br />
Mivel úgy érzem, hogy a kommentek egy része messzire jutott a gyerekneveléstől, most egy kicsit moderálni fogok. Nem törlöm az összes olyan hozzászólást, amivel nem értek egyet (pl. tudtátok, hogy a gyerekverés bűncselekmény?), de a trágár hozzászólásokat igen. <br />
Viszont azok, akik Skandináviában éltek, ti hogyan nevelte(te)k gyereket? És hogyan nevelnek gyereket a szomszédaitok?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35183012
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T13:14:31+02:00
2018-05-08T13:14:31+02:00
0rdas
http://blog.hu/user/83037
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182792" class="reply_nick_824344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182792 );">@juletræ</a>: Ahogy látom nincs gyereked.<br />
"az északi országokban a gyereknek megmagyarázzák, hogy miért helytelen az amit tett,"<br />
Ez korántsem működik mindig. Tehát nem lehet ezt kijelenteni, hogy így kell. Vannak fokozatok. Az a baj, hogy a liberális gyereknevelés megáll itt. A köve. lépést nem meri megtenni. Amikor igenis rászól, utána fenyíti (azaz liberálisul: zsarolja), végén meg meglegyinti. Ezeknek van helye a nevelésben. Csak nem egyszerű megtalálni. <br />
Látni olyat, aki sosem szól rá a gyerekére, hanem így próbál magyarázni, a gyerek nem is veszi komolyan és kiröhögi a szüleit. Másik véglet, aki elsőre püföli.<br />
Mivel több helyről hallottam, hogy jól neveltek a gyerekeim, én nyilván ezért kurva jól csinálom. Bizony: már jutottam el a "zsarolásig", meglegyintésig. Nem is lett baja.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182946
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T13:00:30+02:00
2018-05-08T13:00:30+02:00
Miffy
http://blog.hu/user/1355806
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182792" class="reply_nick_824344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182792 );">@juletræ</a>: Mi is ezt tapasztaltuk a norveg suliban, hogy amikor fegyelmezésbeli dolgokról van szó, akkor magyarázatot kapnak a miértekre, és addig gyakorlják, amíg valami rutinná nem válik. Itt egymással üvöltöző, verekedő, kötekedő gyerekeket még nem láttam. Es szülőt sem, aki leordítja, rángatja, megütné a gyerekét. <br />
Itt is gond a mobbing, mint a vilagon mindenütt, aminek különböző okai vannak, de nem fegyelmezesi kérdés, hanem ennél összetettebb és nulla tolerancia van az agresszióval kapcsolatban. Amint lehet, megpróbálják megoldani a konfliktusokat. És felnőttként mégiscsak betartják a közlekedési szabályokat, rendesen adóznak, elutasítják a korrupció minden formáját, rengeteget önkénteskednek, segítőkészek, nem ordítják le egymás fejét... És igen, ismerik a jogaikat is, erős a szakszervezet, érdekérvényesítőek stb., amiknek az alapját gyerekkorukban tanulják meg. <br />
Az, hogy jogkövetőek és az, hogy tisztában vannak a jogaikkal, nem zárják ki egymást. <br />
Örülök, hogy itt és nem Magyarországon szocializálodik a gyermekünk.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182932
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T12:58:11+02:00
2018-05-08T12:58:11+02:00
zokogjatok
http://blog.hu/user/1216598
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182792" class="reply_nick_824344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182792 );">@juletræ</a>: Bocs lehet mellétippelek, de szerintem neked nulla gyereked van. <br />
<br />
Azért ismerős, mert amíg nekem nem volt egy se, addig én is ki tudtam jelenteni sziklaszilárd elveket és elmés meglátásokat a gyereknevelésről, és meggyőződésem volt, hogy mennyivel okosabb és racionálisabb vagyok másoknál :D
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182894
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T12:51:08+02:00
2018-05-08T12:51:08+02:00
zokogjatok
http://blog.hu/user/1216598
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182436" class="reply_nick_54596" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182436 );">@zanzibar</a>: "A 90-es években voltam a heidelbergi egyetemen egyetemista. Sok dán, svéd, finn diáktársunk volt, és egy-egy norvég. Lehet, hogy ők válogatott társaság voltak"<br />
<br />
Az egyetemi társaság az LEHET, hogy válogatott emberek? Mit nem mondasz. Ja, lehet. Nem kizárt.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182868
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T12:48:31+02:00
2018-05-08T12:48:31+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182792" class="reply_nick_824344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182792 );">@juletræ</a>: velbekomme :)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182792
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T12:32:29+02:00
2018-05-08T12:32:29+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35181796" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35181796 );">@0rdas</a>: <br />
Hi, amit írsz, az pont a francia rendszer.<br />
A francia kisgyerekeket már kis kortól A rendre oktatják: az étteremben karba tett kézzel ülnek, a suliban meg karba tett kézzel várják a körmöst. A francia nevelésben a jó modornak, és az udvariasságnak ( a jó irányítószám és a grand ecole mellett) kulcsfontossága van.<br />
<br />
M;egis milyen furcsa: mire megnönek, mindent elfelejtenek, amit az idkolában jó modor ( és hasonló) címén tanultak.<br />
<br />
Az északi nevelés meg pont az ellentéte: az hogy nincs vasfegyelem, nem azt jelenti, hogy a gyereknek nem kell "viselkedni": az északi országokban a gyereknek megmagyarázzák, hogy miért helytelen az amit tett, ahelyett hogy a sarkát hártakötnék, és körmöst adnának neki. P.l. hagyják az étteremben szaldgálni ( ahelyett, hogy mereven, szó nélkül kellene a széken ülni).<br />
<br />
A gyerekekkel meglepö sok mindent lehet a meggyözéssel és a példa erejével elérni. És ha szép szóval is megy, akkor minek terrorizáljunk, stb. A lényeg ( t.i normatisztelö viselkedés) számít.<br />
<br />
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182434" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182434 );">@Szaktanár</a>: Nézd, nekünk semmi bajunk nem volt velük - sem a munkahelyen, sem p.l. a házban ( boligbestyrelse). Kifejezetten segítökész és kooperatív emberek voltak, akiket megismertünk. Még a háziúrral sem volt baj, söt ö volt az egyik legkorrektebb. Mindez pont ellentéte a franciáknak - pedig kb. ugyanakkora számú mintából dolgozunk.<br />
Persze, háziúr ügyben én is hallottam rémtörténeteket, és mint mondtam, a vellanyszerleö át akart somni a palánkon ( félig sikerült is neki.).
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182726
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T12:17:33+02:00
2018-05-08T12:17:33+02:00
Miffy
http://blog.hu/user/1355806
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35181796" class="reply_nick_83037" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35181796 );">@0rdas</a>: Édesjóistenem! Már megint ez a közhelygyűjtemény....<br />
Mennyire ismered a skandináv oktatást, nevelési gyakorlatot? Mit jelent az, hogy “liberális nevelési elvek”?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182502
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T11:34:47+02:00
2018-05-08T11:34:47+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182436" class="reply_nick_54596" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182436 );">@zanzibar</a>: " Ja és a "vikingezést" mindig zavart, elnéző mosollyal fogadták, a XX. sz-ban ez már nem volt téma nekik."<br />
<br />
ez jópofa, azok a dánok, akikkel én vagyok kapcsolatban, előszeretettel, bár nyilván viccelve, hiavtkoznak magukra vikingként. én ezt nekik sosem mondom.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182490
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T11:33:12+02:00
2018-05-08T11:33:12+02:00
conchita wurst
http://blog.hu/user/866907
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182436" class="reply_nick_54596" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182436 );">@zanzibar</a>: Teljesen mas dolog ha a hazajaban talalkozoal a kulfoldivel vagy olyan helyen ahol o is te is kulfoldi vagy....<br />
<br />
En is angolokkal, amerikaiakkal, portugalokkal, olaszokkal melozom de nem az o orszagukban es mind tunderkek. En is az vagyok.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182436
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T11:21:39+02:00
2018-05-08T11:21:39+02:00
zanzibar
http://blog.hu/user/54596
A 90-es években voltam a heidelbergi egyetemen egyetemista. Sok dán, svéd, finn diáktársunk volt, és egy-egy norvég. Lehet, hogy ők válogatott társaság voltak, a tapasztalatom az, hogy egytől egyig kedves, udvarias, tündéri emberek voltak. Érdeklődőek a világra, a többiekre, segítőkészek, és aranyosak. Részeg viking üvöltözés az nem volt, bár volt aki néha alaposan a pohár fenekésre nézett, mint sok diák teszi ezt a buliban. Ja és a "vikingezést" mindig zavart, elnéző mosollyal fogadták, a XX. sz-ban ez már nem volt téma nekik.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182434
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T11:20:37+02:00
2018-05-08T11:20:37+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35182216" class="reply_nick_497104" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35182216 );">@kispotzak</a>: <br />
<br />
"Bocsi, én szívesen hinnék nektek, hiszen sosem jártam Dániában,"<br />
<br />
erősen látszik. próbáljál meg te a dánokkal barátkozni, külföldiként, aztán majd megbeszéljük, mennyire ment. ezek még egymással sem barátkoznak.<br />
<br />
bocs, de nehezen tudom komolyan venni az egész kommentedet, pont a tapasztalatod hiánya miatt. én itt végeztem a sulit, itt dolgozok, itt élek. van rálátásom az átlagos dánra, hidd el.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182390
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T11:07:04+02:00
2018-05-08T11:07:04+02:00
Kovácsné
http://blog.hu/user/176206
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35181954" class="reply_nick_866907" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35181954 );">@conchita wurst</a>: Laktam Hollandiában (meg még egy-két helyen (: ) nekünk azért furcsák, mert az egymás vállára borulós kebelbarátság a hollandoknál, angoloknál stb. sokkal de sokkal később alakul ki, mint nálunk. Nevezhetjük őket akár távolságtartónak vagy visszafogottnak is. De ha nem erőlteted a dolgot, hanem a saját tempójukban megbarátkozol velük, akkor pont ugyanolyan emberek, mint mi (:
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35182216
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T10:36:06+02:00
2018-05-08T10:36:06+02:00
kispotzak
http://blog.hu/user/497104
A cikkel egy igazi problémám van, a Vekerdy idézet. Tartsa be MINDEN szavát? Idióta az a szülő, aki - akár saját mentalitása, személyisége, elvei ellen -könyvből akár gyereket nevelni. Nem is működik, egy erőltetett, hamis vmi lesz belőle.<br />
<br />
A másik ami zavar, a kommentek :) . Mármint, oké h mindenkinek van véleménye, és az se gond h nem ért egyet a cikk irojaval. De a legtöbb komment csak közhelyeket nyomat. Drogoznak meg tömik az antidepresszanst? Tényleg, mindenki? Nahát!<br />
És közben tökre úgy tűnik, h a bunkó és boldogtalan dánok ismerete kocsmai tapasztalatból adódik.... Khm.<br />
Egyik kommentelő sem beszél arról érdekes módon, h valódi társasági kapcsolata lenne dánokkal; barátok, családtagok, gyerekének a barátai és azok szülei stb. Nem, hanem: gáz a közlekedés, és a részegek kotozkodnek... Mint tapasztalat. Bocsi, én szívesen hinnék nektek, hiszen sosem jártam Dániában, de amit leirtatok, az vmi hihetetlen mennyire nem mérvadó.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35181954
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T09:38:27+02:00
2018-05-08T09:38:27+02:00
conchita wurst
http://blog.hu/user/866907
Vannak dolgok, ammik jok, vannak amik nem, kulfoldon.<br />
<br />
En peldaul soha a budos eletben nem laknek Hollandiaban, pontosan a mentalitas miatt.<br />
<br />
Nem mondom hogy a ,mentalitas rossz, vagy a magyar a jo, csak annyi hiogy az fura, es ugy fura hogy azt qrvara nem akarnam mexokni.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35181796
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T09:07:06+02:00
2018-05-08T09:07:06+02:00
0rdas
http://blog.hu/user/83037
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180096" class="reply_nick_824344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180096 );">@juletræ</a>: Nekem a skandinávokkal (és az északiakkal) a mérhetetlen ivás jut eszembe. Egyáltalán nem boldogok - lásd téli estéket.<br />
<br />
Ezt a hülye liberális nevelési elveket kell kordában tartani. Igenis van helye a poroszos elveknek is. Csak jókor kell alkalmazni. Azért továbbra is igaz: egy gyereknek előbb van kötelessége és utána joga. De mind2 van tagadhatatlanul.<br />
<br />
Én simán ultimátumot adok gyerekeimnek néha és működik. De szoktam ezt a megeszed és erős leszel elvet is alkalmazni.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35181600
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T08:22:22+02:00
2018-05-08T08:22:22+02:00
zokogjatok
http://blog.hu/user/1216598
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180880" class="reply_nick_1353468" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180880 );">@czerka</a>: Imádom ezt a hozzászólást :D
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35181338
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T06:49:34+02:00
2018-05-08T06:49:34+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180144" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180144 );">@Szaktanár</a>: Fair enough, ez egy konkrét példa.<br />
Valóban, a hollandok is elég undorítóan viselkednek, ha berúgnak. Dánokkal nincs tapasztalatom, kocsmázáshoz már tul öreg vagyok.<br />
<br />
Saarbrücken tájékán ( Németo.) meg franciául írják ki, hogy a zebránál meg kell állni :) . Mindezt úgy, hogy a "politesse"-t külön értékelik és kisgyerekkortól tanítják. Képzelem, mi lenne, ha nem tanítanák. Gyalogosvadászat a zebrán/sétálóutcában :)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35181324
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-08T06:44:23+02:00
2018-05-08T06:44:23+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180704" class="reply_nick_488798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180704 );">@registerz</a>: Sok sikert Szerbiában, a Balkánon meg a többi déli néppel.<br />
<br />
Szerintem nagy részben a mentalitásuknak köszönhetö, hogy csödben vannak ( görög), egymással háborúznak ( arab) illetve hogy szétdúlták az országukat ( szerb + csatolt részei). <br />
<br />
Az, ha valaki nem lövöldözik kalasnyikovval a szülinapi buliban és nem ordítozik a sétálóutcában 150 dB-lel, az priceless. Nem is beszélve a többi civilizációs norma ( úgymint a gyalogos elengedése a zebrán) és haladó szokás ( kompromisszumok, másik meghallgatása, NYUGALOM, nem-heveskedés, relativizálás, stb) betartásáról.<br />
<br />
Nade ugye: de gustibus non est disputandum.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180884
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T22:59:38+02:00
2018-05-07T22:59:38+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180880" class="reply_nick_1353468" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180880 );">@czerka</a>: én is ezt mondom kb. <a rel="nofollow" href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/01/04/a_boldogsagkutatas_ertelmetlensege_es_a_hyggekultusz">ezekadanok.blog.hu/2018/01/04/a_boldogsagkutatas_ertelmetlensege_es_a_hyggekultusz</a>
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180880
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T22:56:37+02:00
2018-05-07T22:56:37+02:00
czerka
http://blog.hu/user/1353468
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180372" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180372 );">@Ezekadánok!</a>: Az egész hygge hájp tényleg az angolszász országokból indult. Amerikában a mai fiatalok millennial szocializmust akarnak, Bernie Sanders rajongók és azt hiszik, ami Skandináviában van az szocializmus. Ingyen egyetem, egészségügy stb. Úgyhogy ezek a börniszendersz fanboyok lecsaptak az összes skandináv jelenségre, hogy majd attól lesznek boldogok és megszabadulhatnak a diákhitelüktől, ha egy szocialistát választanak meg elnöknek, aki majd Skandináviát csinál Amerikából.<br />
Kanadában is csak azt látják, hogy ott milyen békések és illedelmesek az emberek. Hogy ott is vannak gondok, és a kanadaiak is antidepresszánsokon élnek, azt nem látják.<br />
<br />
A 80-as, 90-es években a japánok életstílusa volt misztifikálva Amerikában. Hatékonyság, hosszú élet, munkaszervezés, munkamorál, iskolai teljesítmény, feláldozni magad a cégért... Meg elterjedt, hogy egy 5 percet késő vonat miatt a japán közlekedési miniszter öngyilkos lett. Ami hatalmas kamu, urban legend.<br />
De akkor mindenki Japánra akart hasonlítani. Aztán kiderült, hogy a japán gazdaság nem tud már fejlődni, az emberek nem házasodnak, nem szexelnek, nincsenek már álomfizetések, élethossziglani munkaviszonyok és mindenki depressziós, magányos, elidegenedett, érzelemmentes droid. És nem is szorgalmasak, csak sok időt töltenek a munkahelyükön. Úgyhogy a japánokat most már inkább a szexmentes élet, elöregedő társadalom, a gyerekek életét megnyomorító bullyinggal megvert oktatási rendszer miatt sajnálják.<br />
<br />
De kellett egy új bezzegnép, akikről a külvilág keveset tud, azt is rosszul, ezek most a dánok. Majd lecseng ez is.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180774
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T22:27:11+02:00
2018-05-07T22:27:11+02:00
kommentes nikk
http://blog.hu/user/1161360
Erről az idióta nevű hyggéről már ezren megírták, hogy oravecznórai baromság.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180704
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T22:10:35+02:00
2018-05-07T22:10:35+02:00
registerz
http://blog.hu/user/488798
Szerintem az összes északi nép depis, kábszeres és alkesz. A kajájuk, időjárásuk, mentalitásuk egy nagy rakás fosadék. Minél délebbre megyünk, annál jobb. Nekem nagyon bejön Horvátország, Szerbia és Görögország is. Imádom a Balkánt!
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180688
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T22:06:29+02:00
2018-05-07T22:06:29+02:00
czerka
http://blog.hu/user/1353468
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180426" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180426 );">@Szaktanár</a>: <a rel="nofollow" href="https://www.opposingviews.com/health/worlds-happiest-countries-take-most-antidepressants">www.opposingviews.com/health/worlds-happiest-countries-take-most-antidepressants</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.businessinsider.com/countries-largest-antidepressant-drug-users-2016-2">www.businessinsider.com/countries-largest-antidepressant-drug-users-2016-2</a><br />
<br />
A papíron hűdeboldog országok lakói iszonyatos mennyiségű antidepresszánst zabálnak fel.<br />
Prozac-on élve az ember érzéketlenné válik a külvilágra, embertársaira, nem törődik a tettei következményeivel, nem zavarja, bosszntja semmi igazán. Nem véletlen, hogy az utóbbi időkben az összes amerikai iskolai és munkahelyi lövöldözőnél felmerült, hogy leszedált, antidepresszánsokon élő droidok voltak. Teljesen érzelemmentesen, empátiától nem zavartatva öltek, a tetteik következményei magukra nézve vagy az áldozataik családjára nézve egy cseppet sem zavarták őket.<br />
<br />
A "boldogság" receptje: gazdag országban élni, ahol nincsenek megélhetési gondjai az átlag Józsinak, mellette antidepresszánsokat szedni, amik kiölnek minden felelősségérzetet, aggódást, megfontolást, döntések következményei feletti kétséget.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180626
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T21:46:17+02:00
2018-05-07T21:46:17+02:00
Kori3
http://blog.hu/user/1216332
Mivel Dániában sokszor esik az eső, így kb letojják, hogy esik-e vagy sem. Ugyanúgy megy az élet esőben is.<br />
Szóval nehezen képzelem el, hogy örvend az esernyőjének egy echte dán :)))
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180426
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T21:09:56+02:00
2018-05-07T21:09:56+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180414" class="reply_nick_1353468" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180414 );">@czerka</a>: rövid, tömör, pontos. van egyfajta elég magas létbiztonság, és emiatt tényleg szarnak mindenre. rohadtul nem boldogok, ez egy mítosz.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180418
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T21:09:05+02:00
2018-05-07T21:09:05+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180372" class="reply_nick_1275196" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180372 );">@Ezekadánok!</a>: "Egy mondatban: a Dánia-hájp nem a dánokról szól."<br />
<br />
akkor lehet, h én lemaradtam a lényegről, mert nem értem, h mi másról szólna.<br />
az biztos, h ezek az emberek itt körülöttem nem kimondottan boldogok, pont annyira imádnak panaszkodni, mint bármelyik másik nép (bár tény, h sokkal kevesebb gondjuk van, legalábbis anyagi jellegű). és úgy alapvetően nem látom rajtuk a kicsattanó boldogságot a mindennapokban; annyira legalábbis biztosan nem, amennyire a világnak ezt a PR-t nyomják (vagy mások, róluk).
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180414
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T21:08:53+02:00
2018-05-07T21:08:53+02:00
czerka
http://blog.hu/user/1353468
A dánoknál több antidepresszánst talán csak az ausztrálok szednek a világon. Mindkét népről úgy tartják, hogy hűdeboldogok. Közben csak le vannak szedálva, ami miatt szarnak mindenre, következményekre, embertársaikra.<br />
Dániaban a jólét a vonzó, meg hogy azért nem olyan svéd szinten migrisimogatók. De hogy boldogok lennének!?<br />
Nincsenek anyagi gondjaik. Ennyi.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180372
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T21:01:53+02:00
2018-05-07T21:01:53+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35179912" class="reply_nick_277272" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35179912 );">@Szaktanár</a>: Az a helyzet, hogy a nagy Dánia-hájpot nem Dánia generálja, hanem az angolszász országok, akik nem túl boldogok például a Brexit és Trump miatt. <br />
Konkrétan már 2 éve nem Dánia a világ legboldogabb népe, viszont azóta százas nagyságrendben jelentek meg könyvek a hyggéről, lykkéről, svéd lagomról, finn sisuról, sőt a holland niksenről. <br />
És bővebben ezt gondolom erről: <a rel="nofollow" href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/01/04/a_boldogsagkutatas_ertelmetlensege_es_a_hyggekultusz">ezekadanok.blog.hu/2018/01/04/a_boldogsagkutatas_ertelmetlensege_es_a_hyggekultusz</a> Egy mondatban: a Dánia-hájp nem a dánokról szól.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180144
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T20:18:52+02:00
2018-05-07T20:18:52+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre?full_commentlist=1#c35180096" class="reply_nick_824344" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35180096 );">@juletræ</a>: Párizsban konkrétan halálfélelmem volt átmenni a zebrán. Pesten is szar a közlekedés, a franciák tényleg nem értik a lámpákat/táblákat.<br />
dánok: az elmúlt 4 évben még nem sikerült úgy elmenni szórakozni, h ne kössenek belénk a besörözött vikingek, pedig mi tényleg nem keressük a bajt, nagyon nem az a korosztály vagyunk már, akit a hétvégi kocsmai verekedések éltetnek.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35180096
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T20:08:09+02:00
2018-05-07T20:08:09+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
"de ennyi depressziós, mindent leszaró, sokszor erőszakos" - biztos, hogy nem a franciákról beszélsz? ;)<br />
na, hát azok aztán tényleg mindenbe ( mármint _mindenféle_ szabályba, a KRESZtöl a házirendig ) beleszarnak, és ha figyelmezteted öket, akkor agresszívvá válnak.<br />
<br />
Tényleg: milyen konkrét tapasztalataid vannak arról, hogy a dánok eröszakosak, és mindent leszarnak? ( Nekem kontrétan csak egy villanyszerelövel voltak rossz tapasztalataim 5 év alatt).
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35179912
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T19:22:58+02:00
2018-05-07T19:22:58+02:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
nem tudom, meddig tart még ez a "a dánok a világ legboldogabb népe" című legenda, de ennyi depressziós, mindent leszaró, sokszor erőszakos!, felületes embert még mo-n sem láttam, mint itt. komolyan, miért kell ezt a nyilvánvaló kamut erőltetni?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/05/06/dan_modszer_a_gyereknevelesre/full_commentlist/1#c35179144
Válasz erre: Dán módszer a gyereknevelésre?
2018-05-07T16:11:45+02:00
2018-05-07T16:11:45+02:00
kvadrillio
http://blog.hu/user/294509
A DÁNOK BETEG DROGOSOK.<br />
30 ÉV ALATT A MAGYAROK EGY RÉSZE IS AZ LETT ! EZÉRT DÖGÖLJÖN MEG A KORMÁN Y ÉS A KAPITALIZMUS IS !!!!!<br />
<br />
Szörnyű állapotokról beszélt egy szegényekkel foglalkozó pszichológus<br />
-da-<br />
-da- követés<br />
2018.05.07. 12:52 Módosítva: 2018-05-07 13:46:37<br />
<br />
Egészen lehangoló képet festett Magyarország szegény oldaláról Tasi Kriszta pszichológus, akivel az Abcúg készített interjút. Már az is elég súlyos, hogy a kunhegyesi járáshoz tartozó hét településen (Abádszalók, Kunhegyes, Tiszabő, Tiszabura, Tiszagyenda, Tiszaroff, Tomajmonostora) egyedül ő a pszichológus, rajta kívül nincs más, aki ezt a területet ellátná. <br />
<br />
"Mindenki túlterhelt, nem tudjuk ellátni rendesen a térséget, miközben azt látom, hogy borzasztó nagy igény lenne pszichológus segítéségére" - mondta.<br />
<br />
Tasinak hivatalosan annyi lenne a feladata, hogy megszűri az eseteket és tovább küldi őket a pszichiáterhez, a fejlesztő pedagógushoz vagy a nevelési tanácsadóhoz. "Mivel azonban az egész rendszer szolgáltatáshiányos – a gyerekpszichiáternál például minimum egy hónap a várakozási idő – ezért nem tehetem meg, hogy ennyit várjak, ha ott ül velem szemben egy hatodikos kislány, aki összevagdosta a karját az iskolában. Hétvégén egy olyan családdal foglalkoztam, ahol a 13 éves kamaszfiú vágta le az édesapját a kötélről, de már nem tudtak rajta segíteni. Azonnal be kellett avatkoznom, hogy ne történjen még nagyobb baj" - mesélte.<br />
Tasi Kriszta<br />
Tasi Kriszta<br />
Fotó: Magócsi Márton / Abcúg<br />
<br />
Beszélt arról is, hogy egy ideig nagyon terjedt a Kék Bálna nevű jelenség a tinédzserek között, és az egyik feladat az volt, hogy az elköteleződés bizonyítékaként vagdossák össze magukat. Ettől függetlenül is “divatos” a környékbeli kamaszok között, hogy ezzel fejezik ki fájdalmukat. Rengeteg tanulási és magatartászavaros gyerekkel találkozik, felnőtteknél a depresszió a leggyakoribb, de előfordul skizofrénia, borderline is.<br />
<br />
A szexuális erőszak is gyakori. "Nem szoktam mérlegelni, hogy mennyi igazságalapja van a történetnek, azonnal megteszem a szükséges lépéseket. A szomorú valóság az, hogy minden esetben beigazolódott a gyanú" - mondta. <br />
<br />
Tasi rendelt már árokparton és gátoldalon is, a segítőszándéknak szerinte nem szabhat határt egy irodaajtó. "Sokat vitatkoztam erről a tanáraimmal anno, hogy ilyen körülmények között még ezeket a kereteket sem lehet tartani, utólag ők is belátták ezt" - mesélte.<br />
<br />
A teljes interjú itt olvasható el. <br />
<br />
NU, ILYENKOR ÖLNI TUDN ÉK !!!!!!!!!
https://ezekadanok.blog.hu/2018/04/28/dan_is_meg_nem_is_dan_a_bajos_schleswig/full_commentlist/1#c35173844
Válasz erre: Dán is, meg nem is dán - a bájos Schleswig
2018-05-06T13:44:13+02:00
2018-05-06T13:44:13+02:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/04/28/dan_is_meg_nem_is_dan_a_bajos_schleswig?full_commentlist=1#c35138200" class="reply_nick_834338" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35138200 );">@buszrajongó</a>: Homályos emlékeim íratták le velem ezt a hipotézist. Az emlékek még a Skandinávia története I. című óráról erednek. Az óra legfőbb forrása A. Sz. Kan A skandináv országok története című könyv, ami megvan a kari könyvtárban, de nem nekem nem volt időm bemenni megnézni. Ezért aztán átfogalmaztam az állításom, és elismerem, hogy tévedtem. Köszönöm, hogy rákérdeztél a forrásra.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/04/28/dan_is_meg_nem_is_dan_a_bajos_schleswig/full_commentlist/1#c35138200
Válasz erre: Dán is, meg nem is dán - a bájos Schleswig
2018-04-28T22:49:59+02:00
2018-04-28T22:49:59+02:00
buszrajongó
http://blog.hu/user/834338
Bocs, de mi is támasztja alá azt a hipotézist, hogy a dánok innen származnak?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34834748
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-20T12:10:32+01:00
2018-03-20T12:10:32+01:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol?full_commentlist=1#c34833782" class="reply_nick_618733" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34833782 );">@slowMotion</a>: Igen, de ennek más oka is van. A dán állam elég busásan honorálja azokat a dánokat, akik Grönlandon vállalnak munkát az adminisztrációban, orvosként, tanárként stb. De ezek a kiküldetések általában eleve nem tartanak több évig - és persze igen, érthető, hogy valaki nem szívesen marad ott abban a hidegben sok évig.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34833782
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-20T09:52:04+01:00
2018-03-20T09:52:04+01:00
slowMotion
http://blog.hu/user/618733
A puska az nagyon kell, mert a jegesmedve eleg rosszul veheto eszre a hoban.<br />
En ugy hallottam, hogy az ott elok nagyon nagy resze 1-2-3 evnel nem marad ott tovabb.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34832292
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-19T22:24:26+01:00
2018-03-19T22:24:26+01:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol?full_commentlist=1#c34830066" class="reply_nick_1282141" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34830066 );">@Berelhetoreklamfelulet</a>: Köszönöm, hogy írtad, javítottam is a bejegyzést!
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34830066
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-19T15:04:45+01:00
2018-03-19T15:04:45+01:00
Berelhetoreklamfelulet
http://blog.hu/user/1282141
Hát igen, talán azért nem a havasi nyúl jut az emberke eszébe, mert az nem él Grönlandon. <br />
<a rel="nofollow" href="https://hu.wikipedia.org/wiki/Havasi_ny%C3%BAl">hu.wikipedia.org/wiki/Havasi_ny%C3%BAl</a><br />
<br />
Amire te gondolsz az a sarki nyúl<br />
<a rel="nofollow" href="https://hu.wikipedia.org/wiki/Sarki_ny%C3%BAl">hu.wikipedia.org/wiki/Sarki_ny%C3%BAl</a>
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34828140
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-19T09:03:24+01:00
2018-03-19T09:03:24+01:00
Recensor
http://blog.hu/user/1319477
Csak a nagyon keskeny tengerpart lakott, az is csak itt-ott. Inkább Kanadához kötődik, mint Európához.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34827876
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-19T07:50:59+01:00
2018-03-19T07:50:59+01:00
Periodista.
http://blog.hu/user/855448
Jó kis poszt! Észrevétel: furcsának tartom, hogy Grönland fővárosa, Nuuk (Gothab) nem az európai oldalon, hanem a kanadai partok felől fekszik, Izlanddal nagyjából azonos szélességi körön. Alig 17 ezren lakják.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34826260
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-18T19:51:32+01:00
2018-03-18T19:51:32+01:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol?full_commentlist=1#c34821656" class="reply_nick_679198" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34821656 );">@Hórukk</a>: Sok dán is azt gondolja/úgy hiszi, hogy a grönlandiak sokat isznak. A fegyverhasználat logikusnak tűnik, tekintve jegesmedve- és a sarki farkas populációt. Ami a pszichopátiát illeti: mivel a sziget majdnem 4x akkora, mint Franciaország (@Scriptorius), de csak ennyire kevesen vannak, meg hideg van és sötét, el tudom képzelni, hogy mindenféle pszichés gondjaik alakulnak ki.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34822906
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-18T10:41:49+01:00
2018-03-18T10:41:49+01:00
Attilajukkaja
http://blog.hu/user/53310
Nagyon jó olvasmány! Köszi!
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34821656
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-17T23:36:51+01:00
2018-03-17T23:36:51+01:00
Hórukk
http://blog.hu/user/679198
Beszéltem egy orvossal aki ott dolgozott pár hónapig, azt mondta, hogy rengeteg az alkesz, a pszichopata és mindenkinél fegyver van. Ez nem a legjobb kombó...
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34820704
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-17T20:50:17+01:00
2018-03-17T20:50:17+01:00
Csibefogó
http://blog.hu/user/52164
Azért azt illene megemlíteni, hogy földrajzilag Észak-Amerikához tartozik, ha már az érdekességeknél tartunk.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34818820
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-17T15:32:04+01:00
2018-03-17T15:32:04+01:00
Editor_
http://blog.hu/user/853877
Nagyon érdekes a poszt, tetszett, köszi! Amúgy Grönland területe: 2 166 086 km2, vagyis majdnem négyszerese (és nem háromszorosa) Franciaországnak.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/16/10_erdekesseg_gronlandrol/full_commentlist/1#c34818116
Válasz erre: 10 érdekesség Grönlandról
2018-03-17T13:07:03+01:00
2018-03-17T13:07:03+01:00
Fikkentáger
http://blog.hu/user/92039
Vastag.<br />
<br />
A jég.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/02/_nekem_nagyon_tetszett_ez_a_bizalom_interju_a_koppenhagai_egyetemrol/full_commentlist/1#c34731646
Válasz erre: „Nekem nagyon tetszett ez a bizalom” - interjú a Koppenhágai Egyetemről
2018-03-03T10:12:43+01:00
2018-03-03T10:12:43+01:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/03/02/_nekem_nagyon_tetszett_ez_a_bizalom_interju_a_koppenhagai_egyetemrol?full_commentlist=1#c34731490" class="reply_nick_782255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34731490 );">@Hungarian Geographic</a>:leginkább az izlandihoz hasonlít a feröeri, utána jön a norvég (a nynorsk, ha írott formáról beszélünk). De nyilván erősen hat mindegyik nyelvre az utóbbi időben az angol, illetve különböző történelmi okok miatt a dán. (Csak a Feröer-szigeteket kifejtve: ez hivatalosan a Dán Királysághoz tartozik, a gyerekek tanulnak az iskolában dánul, és mehetnek Dániába egyetemre.)
https://ezekadanok.blog.hu/2018/03/02/_nekem_nagyon_tetszett_ez_a_bizalom_interju_a_koppenhagai_egyetemrol/full_commentlist/1#c34731490
Válasz erre: „Nekem nagyon tetszett ez a bizalom” - interjú a Koppenhágai Egyetemről
2018-03-03T09:38:35+01:00
2018-03-03T09:38:35+01:00
Hungarian Geographic
http://blog.hu/user/782255
A feröeri nyelv kb 90%-ban megegyezik az 1000 éve élt vikingek nyelvével. Kb olyan mintha Szent Istvánnal tudnánk beszélni, és szót érteni. A feröeri nyelvvel összehasonlítva, az izlandi és norvég nyelv mennyire különbözik?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/02/14/10_teny_amit_erdemes_tudni_a_most_elhunyt_dan_hercegrol/full_commentlist/1#c34632346
Válasz erre: Dánia gyászol - 10 tény, amit érdemes tudni a most elhunyt Henrik hercegről
2018-02-15T07:21:40+01:00
2018-02-15T07:21:40+01:00
maxval bircaman szeredőci szürke proletár
http://blog.hu/user/1316263
S kit érdekel, hogy a Dániai Köztársaság jelképes és ismeretlen elnöknőjének a még nála is ismeretlenebb férje meghalt?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/02/14/10_teny_amit_erdemes_tudni_a_most_elhunyt_dan_hercegrol/full_commentlist/1#c34631500
Válasz erre: Dánia gyászol - 10 tény, amit érdemes tudni a most elhunyt Henrik hercegről
2018-02-14T22:49:05+01:00
2018-02-14T22:49:05+01:00
Ezekadánok!
http://blog.hu/user/1275196
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/02/14/10_teny_amit_erdemes_tudni_a_most_elhunyt_dan_hercegrol?full_commentlist=1#c34631476" class="reply_nick_686292" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34631476 );">@Dr. Trejo</a>: 83 éves volt. Tüdőgyulladással került kórházba és találtak a tüdejében egy jóindulatú daganatot is. Én nem hiszem, hogy több van ebben.
https://ezekadanok.blog.hu/2018/02/14/10_teny_amit_erdemes_tudni_a_most_elhunyt_dan_hercegrol/full_commentlist/1#c34631476
Válasz erre: Dánia gyászol - 10 tény, amit érdemes tudni a most elhunyt Henrik hercegről
2018-02-14T22:46:20+01:00
2018-02-14T22:46:20+01:00
Sok rosszakarója lehetett...<br />
Biztos, hogy természetes halállal halt meg?
https://ezekadanok.blog.hu/2018/02/03/10_ok_miert_pont_daniaban_tanuljon_tovabb_a_gyereked/full_commentlist/1#c34576112
Válasz erre: 10 ok, miért pont Dániában tanuljon tovább a gyereked
2018-02-05T12:38:57+01:00
2018-02-05T12:38:57+01:00
mehemed
http://blog.hu/user/145768
<a href="http://ezekadanok.blog.hu/2018/02/03/10_ok_miert_pont_daniaban_tanuljon_tovabb_a_gyereked?full_commentlist=1#c34574964" class="reply_nick_1097834" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34574964 );">@Tibor Magyar</a>: miért nem húzol el akkor? tudom fogsz csak még a mosogatói állásról nem szóltak vissza...