10 dán tanács az év első munkanapjához

Találtam egy dán oldalt, aminek az a lényege, hogy elmondja, elmagyarázza, miért érdemes vidáman, jókedvvel dolgozni menni. Az egyik cikkükben 10 tanácsban foglalják össze, milyen lelkülettel érdemes munkába menni nyaralás után. Ez inspirálta a mostani bejegyzést, kicsit átszabva a karácsonyi időszakra.

  1. Kezdd az évet békében és nyugalomban! Kezdj az egyszerű feladatokkal, hogy hamar sikerélményed legyen! Az is lehet, hogy a bonyolult feladatok várhatnak holnapig. 
  2. Tudatosítsd magadban, hogy feltorlódtak a feladataid! Ez teljesen normális, nem kell, hogy egy nap alatt oldj meg mindent.
  3. Ne túlórázz! Az előző szabályból következik: nem kell mindent egy nap alatt megoldani, ne szorongj amiatt, hogy sok a tennivaló.
  4. Kérj segítséget! Beszélj a kollégá(i)ddal, akár a főnököddel. Ne felejtsd el, hogy segítséget kérni teljesen rendben van. Nem te vagy mindenért felelős, de az igenis a te felelősséged, ha nem szólsz, ha segítségre van szükséged.
  5. Reflektálj! Ha nem tetted ezt meg az év végén, akkor szakíts arra időt, hogy átgondold, mit szeretsz és mit nem szeretsz a munkádban! Vannak olyan szokások, irodai rutinok, amiket nagyon szerettél? Szuper, abba ne hagyd őket! Van valami, ami idegesített, irritált? Gondold át, hogyan lehetne megoldani 2018-ban!back_to_work.png
  6. Adj időt magadnak! Szentelj egy kis időt magadra! Támadt valamilyen jó ötleted az év végén a munkáddal kapcsolatban? Esetleg máshogyan látsz most valamilyen konfliktust? Légy tudatos, tervezz előre, próbáld meg aktívan megoldani a felmerülő problémákat!
  7. Beszélgess a kollégáiddal! Az, hogy jóban legyél azokkal az emberekkel, akikkel az életed legnagyobb részét töltöd, hihetetlenül fontos. A karácsony most könnyű beszédtémát szolgáltat. De nyugodtan legyél szociális, amikor feltöltöd a kulacsodat, vagy sorban álltok kávéért. Egy kis small talk nem árt meg senkinek.
  8. Ajánld fel a segítséged másoknak! Jó, ezt nem biztos, hogy január másodikán kell megtenni, de a hét vége felé, amikor már van egy kevés időd, a titkos Candy Crush Saga helyett ajánld fel a segítséged a karácsonyi kajakómából később visszatérő kollégáknak.
  9. Érezd, hogy boldog vagy! Biztosan vannak olyan aspektusa a munkádnak, amit élvezel, amiben jó vagy, ami boldoggá tesz. Szánj naponta 1-2 percet arra, hogy tudatosítsd, mik ezek! Ha már tudod, mi okoz örömet, érd el, hogy több jusson belőle egy napra! Ha pedig örülsz, mutasd is ki! Nem kell féllábon ugrálva kacarászni körben a munkahelyeden, hacsak te nem így fejezed ki a jókedvedet. (Szerintem az is rendben van, ha igen.) De nyugodtan engedd meg magadnak, hogy kifejezd, hogy most jó neked.
  10. Terjeszd a jókedvet! A jókedv ragadós, de nem kell, hogy erőltetett légy! Elég, ha jókedvűen köszönsz reggel, ha felajánlod, hogy hozol egy csésze kávét, vagy ha körbekínálod a maradék szaloncukrot. Na jó, ez utóbbi nem biztos, hogy jó ötlet január első hetében. De a másodikban már nyugodtan hozhatsz egy kis sütit otthonról. Lepd meg a kollégákat! 

Ha túl optimistának és erőltetettnek érezted ezeket a tanácsokat, akkor is adj nekik egy esélyt! A dánoknak nagyon fontos a munkahelyi jó hangulat, és általában véve nagyon szeretik a munkájukat. Gondold meg, lehet, hogy van összefüggés a kettő között.

Egyetértesz a 10 tanáccsal? Vagy totál hülyeség? Írd meg!

Ha máskor is szívesen olvasnál dán(os) témáról, kövesd az Ezek a dánok Facebook-oldalát!